fredag 9. januar 2015

Godt nytt år!

Først: et riktig godt nytt år ønskes til dere alle! Her er vi godt i gang, og gleder oss over at det går fint med tilvenningen av nye barn, samt at de øvrige barna er glade både for å være tilbake i barnehagen og å treffe vennene sine igjen.  Han var helt nydelig, den unge mannen, som ruslet rundt på huset her på mandag. Da jeg spurte ham om jeg kunne hjelpe ham med noe, svarte han: "Jeg venter på vennene mine - HVOR er alle vennene mine?" Da var det på tide å forklare at de kommer nok, men at det ikke er alle som er like tidlig på han sånn rett etter nyttår... Det ordnet seg - de fleste vennene kom og gjensynsglede var STOR!
 
Ellers er vi glade for at dagene langsomt blir lysere. Nå håper vi på bedre akeføre, vi har nemlig en interessekonflikt gående.  Mange av barna vil gjerne ake (men liker dårlig å gli og slå seg), dermed ser de med fortvilelse på voksne som suser rundt med bøtter med sand og strør - av sikkerhetsmessige grunner.  De ødelegger jo mulighetene for aking, må vite!
 
Så: månedsplanene for januar ligger på hjemmesida til Øksnes kommune.  Dere finner planen for Bubbeluran her, for storsida her og engelsk utgave for storsida finnes her.
 
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar