fredag 26. august 2016

Velkommen til nytt barnehageår.










Det er spennende tider i barnehagen for tiden. Vi er så heldige å få ta imot nye barn og deres familier, og etterhvert blir vi kjent med hverandre. 

Den største overgangen er nok for barna og dere foreldre. For mange er det første gangen de overlater ansvaret til noen andre i flere timer på dagen. Når det er sagt, så tar jeg jevnlige runder på huset, og jeg ser barn som leker og spiser, og som ser ut til å ha det fint. Litt trøsting og vugging hører med i denne perioden, men hovedinntrykket er at det hersker en stor grad av ro på huset.

Jeg satt også og la en del bilder over på datamaskinen. Da fant jeg bilder fra litt tid tilbake av fornøyde barn som spiller fotball på området her.  Et garn, en ball eller to, litt ledig plass, noen voksne som startet det hele, og vips: fornøyde barn i lek. Skal man ha flere barn til å leke sammen og kun investere i en leke, så er det ingen tvil om at en ball er løsningen.  Den må man dele for å få det skikkelig artig. Og når jeg ser på bildene, så erkjenner jeg også at det går utrolig raskt fra et lite barn starter hos oss til det samme barnet plutselig spiller fotball sammen med eldre barn...

God helg, folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar